Proč jsme všichni Češi?

11. červen 2012 | 19.39 |

Aby bylo více peněz na tunely, reps. přeložky, vodní cesty a dalsi předražené kšeftíky...ze kterých Morava v tomto případě nevidí ani jedno pracovní místo. Ale hlavně že jsme jeden národ...

Asi nejsem jediny, kdo se obcas pta proc je pro tolik lidi v ČR tak dulezite, aby vsici jeji obyvatele byli nazyvani Čechy a proc by pry Morava bez Čech nemohla fungovat.  Pred 2 mesici jsem mozna nasel odpoved!
Jedna se sice o starsi kauzu, ale pan ministr v Zari sliboval, ze se uz chysta naprava, tak jsem mu chtel dat cas...zprava o naprave nikde, za to tu mame dalsi kauzy tak proc si o tom nenapsat.
Aktuálně.cz pise: "Daň za Řebíčka. Každý Čech zaplatí 1 000 korun".
Jelikoz jsem se sice narodil v noci ale ne vcera, tak me bylo celkem jasne, ze tim "kazdym Čechem" se take mysli kazdy Moravan, Slezan a dalsi kteri maji tu smulu, ze jsou ve spatnou chvilu na spatnem miste, tak me stale prekvapila ta...ani nevim jake slovo by se hodilo; drzost? nehoraznost? ignorance?
Protoze ony ty "(n)ěkolik let staré chyby někdejšího ministra dopravy Aleše Řebíčka (ODS) a jeho úředníků při čerpání evropských dotací" jsou totiz jen a pouze v Čechách – alespon co se tyka teto kauzy.
Taky bych mel ale asi dodat, ze by nebylo vhodne vinit obyc. etnicke Čechy. Si totiz nemyslim, ze obyvatele Kolína pozadovali predrazeny zdvihaci most nebo stejne predrazenou přeložku v Nymburku...a to ze tam mistni alepson nasli docasne praci je take asi mimo debatu. Na druhou stranu; skuste si predstavit ty reakce, kdyby tech 5 predrazenych staveb bylo na Moravě a "kazdy Čech" by je ted musel znova calovat...Nerozhodný
Ale zpet ke zprave:

"Evropští úředníci totiž definitivně odmítli proplatit pět dopravních staveb, se kterými se začalo v éře, kdy vládla Topolánkova vláda a ministerstvo řídil právě Řebíček.
Většinu ztráty způsobil špatný postup při zadávání dálnice D8 přes České středohoří. O evropské dotace mezi půlmiliardou a miliardou stát přijde také při stavbě obchvatu Nymburka a u tří vodních staveb."

A tabulka (prehlednejsi verze na aktualne.cz):

Jaké stavby zaplatíme dvakrát
(Ceny v milionech Kč včetně DPH)

Velikost investice     Evropská dotace    celkem utraceno     celkem proplaceno
Dálnice Lovosice-Řehlovice   15 724 7221 8177 3256
Silniční přeložka Nymburk   1311 1311 1040 911
Zdvihací most Kolín   1229 1229 877 872
Vodní cesta České Budějovice-Hluboká   880 880 748 676
Vodní cesta Hněvkovice-Týn nad Vltavou   734 461 624 121
Celkem   19 878 11 102 11 466 5 836
Zdroj: Státní fond dopravní infrastruktury

Novinari tvrdi, ze to zaplatite 2x. To asi jen v pripade Čech, Morava to plati i emocionalne tim, ze v politici a novinari se nemohou obtezovat – nebo by bylo vhodnejsi slovo, boji se ci nejsou schopni – rici/napsat, ze tyto české "tunely" plati NEjen Češi.
Kdyz si ale budete na soucasny stav v ČR stezovat coby Moravané, tak vam i obycejni Češi hned a radi pripomenou, ze "prece Moraváky mate i ve vlade". V tom pripade najednou vsichni vedi, ze v ČR neziji jen Češi. Ikdyz zrovna ti ve vlade a parlamentu se v podstate do jednoho hlasi k české nardnosti...ironie, ale to uz by bylo zase na jinou debatu.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře